דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות לבעלי אמצעים 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 3423 פעמים ]

איש איננו יכול להתחמק מהזמן. כל אחד מאיתנו מזדקן, ואפילו אם חלקנו מזדקנים לאט מהאחרים הרי שכולנו מזדקנים בסופו של דבר. גם העשיר ובעל האמצעים צריך להתמודד עם הגיל וגם העשיר ובעל האמצעים עשוי לחפש בית אבות כדי שהוא יוכל לעבור לגור בו לעת זקנה. למעשה, כיום ניתן למצוא בית אבות שמיועד לבעלי האמצעים שבינינו, בית אבות כל-כך מוצלח שבעלי אמצעים נכנסים אליו בגיל צעיר יותר רק כדי למהר וליהנות ממה שהוא מציע.

כך ניתן למצוא היום בתי אבות במרכז ובאזורים אחרים בארץ שנבנו עובר קהל יעד מאוד ספציפי: בני הגיל השלישי שיכולים להרשות לעצמם מגורים ברמה גבוהה ביותר עם כל המותרות הנלוות. בית אבות שכזה דומה בהרבה מאפיינים לבית מלון חמישה כוכבים. ניתן למצוא שני סוגים עיקריים של בית אבות לציבור העשיר. מצד אחד ניתן למצוא את כפרי הנופש למבוגרים, כפי שהם מכונים לעיתים: בתים צמודי קרקע מסביב לבניינים המרכזיים שבהם ניתנים השירותים השונים לדיירי המקום. כפרים אלה מתאימים למי שרוצה את השקט והשלווה של הכפר ומעוניין בשטחים פתוחים ורחבי ידיים. מצד שני ניתן למצוא את מגדלי היוקרה בלב הערים שמיועדים למבוגרים: מדובר במגדלי דירות שבהם כל דירה היא רחבת ידיים ומפוארת. המגדלים הללו מאפשרים לדיירים לגור בסביבה מוגנת שבה הם מקבלים שירותים שונים ולהישאר במרכז העיר בקרבה למקומות הבילוי ולמרכזי התרבות השונים.

כדי שמקומות אלה יעמדו בסטנדרטים הגבוהים של הדיירים במקום הם אינם מציעים רק פאר ונוחות אלא גם מגוון גדול של פעילויות לשעות הפנאי עבור הדיירים. בכל בית אבות מהסוג הזה ניתן למצוא בריכה חדישה לצידו של ספא מפנק ואולי גם סאונה ואפילו ג'קוזי. במקום יהיה גם חדר כושר חדיש לשימושם של הדיירים, אולם קולנוע איכותי, חדר ובו מחשבים לרווחת הדיירים וכמובן אינטרנט. במקום תועסק קוסמטיקאית, יהיה ניתן למצוא חדר ברידג', ואולי אפילו מינימרקט. מקומות אלה משתדלים להציע לדיירים בית אבות שבו יש את כל הפינוקים האפשריים ושירות ברמה גבוהה ביותר. במידת הצורך ניתנים גם שירותים איכותיים של טיפול רפואי ושל חברות סיעוד המותאמים לדיירים הנזקקים להם.

המחיר הוא כמובן בהתאם ורק בעלי האמצעים שבינינו יכולים להרשות אותו לעצמם. תופעה מעניינת היא שלאור הנוחות והפינוק שיש במקומות הללו, הגיל של הדיירים במקומות האלה יורד בהתמדה. יותר ויותר מבוגרים כבר אינם רוצים להמתין והם עוברים לגור בסוג החדש הזה של בית אבות יותר מוקדם מבעבר. מקומות כאלה מבקשים להימנע מהשימוש בביטוי בית אבות שמעורר קונוטציות שאינן תמיד חיוביות. בית מוגן זה הינו רחוק מאוד מאותו מושב זקנים של פעם ונראה הרבה יותר כמו מקום נופש שבו מבלים לא רק בחופשה אלא בכל יום יום: מקום נופש שהפך להיות מקום מגורים קבוע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב